Du fick inte jobbet
Ibland får man inte jobbet. Det händer alla. Det är okej att känna sig ledsen.
Dina känslor är normala
Du kanske känner dig:
- Ledsen
- Arg
- Besviken
- Trött
Alla dessa känslor är okej. Låt dig känna dem.
Vad kan du göra?
1. Vila lite Ta en paus från jobbsökning. Gör något du tycker om.
2. Prata med någon Berätta hur du mår. Prata med:
- En vän
- Familj
- Din konsulent
3. Tänk på vad du lärt dig Varje ansökan lär dig något. Varje intervju gör dig bättre.
4. Börja igen när du är redo Du behöver inte stressa. Ta det i din takt.
Kom ihåg
- Du är inte dålig för att du inte fick jobbet.
- Rätt jobb finns där ute för dig.
- Varje "nej" tar dig närmare ett "ja".
Tips
- Sök flera jobb, inte bara ett.
- Fråga om feedback efter intervjun.
- Be din konsulent om hjälp.
Du klarar det!
Jobbsökning tar tid. Men du kommer att hitta ett jobb. Vi tror på dig!
Gör det här i Jobin
Verktygen nedan hör ihop med den här guiden. De är gratis och du kommer igång direkt.